lunes, 8 de febrero de 2010

La canción del Lunes

Seré breve. Corrían los años 60 y un tipo llamado Phil Spector se dedicaba a producir algunos albunes para grupos músicales de éxito, como por ejemplo para los Beatles, los Ramones, the Ronettes o The Crystals. Este último grupo femenino de NY es el elegido de hoy.

La canción, un verdadero hit en su época, se titula Da Doo Ron Ron y os la pongo con un vídeo de aquellos días.



A cantar:

I met him on a Monday and my heart stood still
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron
Somebody told me that his name was Bill
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron

Yeah, my heart stood still
Yes, his name was Bill
And when he walked me home
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron

I knew what he was doing when he caught my eye
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron
He looked so quiet but my oh my
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron

Yeah, he caught my eye
Yes, oh my, oh my
And when he walked me home
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron

[Sax solo]

He picked me up at seven and he looked so fine
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron
Someday soon I'm gonna make him mine
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron

Yeah, he looked so fine,
Yes, I'll make him mine
And when he walked me home
Da doo ron-ron-ron, Da doo ron-ron